Blokhus Marathon

Nyligen kommit hem från Blokhus Marathon, det var andra året jag sprang denna jobbiga bana, fast i år var det nog värst. Jag sprang halvmaraton.

Senast knäckte värmen mig, fast i år så kändes det väldigt lätt trots att det var varmt.
Jag låg på 4:05 min/km under 15 km men sen kom det jobbiga.
Efter 15 km löpning gick banan ner på stranden, så dom återstående 6 km var löpning på sand OCH kraftig sidovind/motvind. Jag gick direkt från 4:05 min/km till 6 min/km under den första strand-kilometern.

Snittet på strand-delen blev 5:35 min/km så det var riktigt tufft, och den avslutningen efter man har sprungit 15km innan också!
Sluttiden på dom 21,1 kilometrarna blev 1.31.54 enligt min klocka, så jag är helt klart nöjd efter att känt mig väldigt seg i benen.

Nu återstår det bara cykelsemester, så det blir väl mellan 5-10 mil varje dag.
Just nu slappar jag bara i sängen, lyssnar på musik och sen ikväll blir det bubbelbad :D
Nu mår jag underbart!!



Anton Nilsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0