Läckö-varvet

I Fredags var jag nere i Läckö och sprang Läckö-varvet (21.1km) halvmarathon.
Loppets hemsida verkar vara väldigt sega på att uppdatera, så jag vet ännu inte den korrekta tiden eller placeringen.
Tror det var runt 1:22:17 och plats 9.
 
Helt okej lopp, kuperat och soligt väder, vätskekontroll vid var 3e km, passade mig mycket bra!
 
Låg tillsammans med en från Istrum hela loppet, jag fick dra hela vägen, han verkade stark men ville aldrig gå upp och dra, men jag klagade inte, så länge jag fick hålla mitt tempo utan att bli stressad.
 
Vid 10km hade jag 39:19, låg på jämnt och fint tempo, lite sega ben, men det flöt på bra ändå.
Vid ca 10.8km stod mamma och pappa med vätska åt mig, sportslig som jag är så frågade jag Istrums löparen om han ville ha.
 
Vi kom in på ett grusparti strax efter vätskan vi fick av mamma och pappa, där stumnade benen till lite, men löpsteget tog mig fortfarande fram i god fart.
Vi tappade ca 2 minuter på andra halvan, mina ben tog helt slut vid 19km passagen, första gången jag kände en sådan stumhet, Istrums löparen gick förbi mig och drog ifrån kraftigt.
Slutade med att jag kom ca 30s efter honom i mål.
 
Är väldigt nöjd med loppet, men som vanligt, måste träna benstyrka, säger det ofta, men något måste göras också :)
 
Nu är jag i alla fall fortfarande rätt sliten, och det går sjukdom i familjen nu, så jag känner mig lite krasslig i halsen, får se vad det blir av det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0