Killer Game!

Ja, de flesta kanske undrar varför jag bytte namn på facebook till Duc Manh Lay (som förövrigt är mitt Vietnamesiska namn)
 
Anledningen var Killer Game (klicka på länken)
 
Lite kort info.
Två elever på SÄG (Sundsta-Älvkullegymnasiet) arrangerade Killer Game som deras projektarbete.
Först får man anmäla sig till spelet, innan spelet drar igång får man hämta ut sitt namnkuvert. I detta kuvertet finns en lapp med ett namn på en annan deltagare i spelet. Det är upp till dig att hitta och "döda" ditt offer.
 
För att "döda" ditt offer ska du stå minst 5 meter från ditt offer och sedan skrika "KILLER", man utgår från att offret ska börja fly och du ska jaga den, när du tar offret på axeln, är offret mördat. Då får du ditt offers kuvert med ett nytt namn i. Spelet fortsätter tills alla utom en är eliminerade.
 
Vinnaren får 500kr att handla i skolans cafeteria och ett års spotify-premium.
 
Jag åkte tyvärr ut idag. Trots att jag är löpare och har suverän kondition så räckte det inte till.
Så, mitt ultimata överlevnadstips till er överlevare är:
 
SPRING INTE IN I EN DÖRRKANT. DET INNEBÄR SMÄRTA OCH MÖJLIGTVIS ATT DU BLIR MÖRDAD.
 

Tyvärr följde jag inte detta rådet och blev mördad.
Blir det killer game nästa år, ♪ We'll be coming back for you one day ♫

Ha en trevlig dag!
 
"Happy Killer Game, and may the odds be ever in your favor" 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0