Relax, take it easy

Morgonpasset igår, Onsdag, gick ju helt okej! Vanliga rundan på ca 7km slutade efter 1.5km.
Direkt när jag gav mig ut på morgonjoggen så kände jag av att något inte stämde från första löpsteget. Tror det är problem med någon muskel eller möjligtvis någon infektion vid revbenen eller liknande, kändes bättre idag men ännu inte helt okej. Det hugger/värker till i bröstet runt hjärtat när jag rör på överkroppen, springa, hoppa, böja mig ner osv. Just idag är det väldigt lindrigt men igår på joggen var det smärta vid varje löpsteg, men andningen var nog det jobbigaste. Jag brukar ha kontrollerad andning när jag springer och det hörs inte så mycket när jag flåsar men igår hördes varje andetag kraftigt blandat med plågsamma "aaah" läten och så slängde jag relativt mycket med kroppen, ingen vacker syn!
 
Vågar mig inte på morgonjogg idag utan tar det lugnt och gör lite jobb och sysslor hemma istället, ska nog ta mig ut på en liten tur på eftermiddagen bara för att känna efter, jag utgår från ett enkelt litet hopp, gör det ont när jag hoppar så antar jag att det gör lika ont att springa, gör det inte ont så är det bara att köra på och känna av hur kroppen mår.
 
Bara för att få pricken över i:et också, jag besväras även av lite känningar av hälsporre, kör numera med lätt tejpad fot. Tur att man har en pappa som har koll på det där med fotbesvär :)
För övrigt mår jag finfint och de träningspass jag kunnat utföra utan besvär har gått bra även om jag haft en mindre sjukperiod ett tag. Vila sig i form har funkat bra inför vissa tävlingar, men det får definitivt inte bli en vana. Klarar jag motgångar får jag bara ett starkare självförtroende. Optimistisk som jag är så är jag anmäld till 1000m på Lördag, men jag kör välidgt ofta utifrån hur kroppen känner sig, så känner jag minsta känning så står jag över detta loppet också.
 
Målet för nästa år är ju självklart VM i Halvmaraton i slutet av Mars, men tills dess får jag fokusera på att hålla mig hel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0