Träningsläger, Teneriffa Dag 8

Japp, idag var det faktiskt fina ben hos mig. Självklart sega efter en hel veckas träning + bergsklättringen igår. Men dom känns pigga ändå och jag tar mig framåt i rask fart. Idag var det dock bara distans på schemat, vi började med morgonjoggen på vår uppvärmningsrunda och sedan ner mot strandpromenaden, sedan letade vi upp hotellet där Anders ska bo på veckan när jag och Sören åker hem. Hotellet låg fint placerat nära stranden. Så dom får det nog riktigt härligt där!
 
Våran morgonrunda blev 16km lång och sedan vila vid poolen under dagen. Jag började läsa min bok "Den utvalde", fastnade rejält i den och den var intressant, jämfört med böckerna i skolan som lärarna väljer så gick den här mycket lättare framåt. Hann läsa 84 sidor nere vid poolen, en bok som skolan valt hade jag hunnit läsa 84 sidor på 1 månad om den inte var intressant. Ser fram emot morgondagen och bokläsningen vid poolen!
 
Eftermiddagspasset blev en 6km jogg till arenan för att sedan köra styrka, sedan nedjogg på arenan + hem till hotellet, så jag fick ihop 9.1km, får väldigt bra mängdträning här nere, speciellt på morgonrundorna. Dock återstår en vecka, bara att bita ihop!
 
 
-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0