Schlatter i knät!

Ja, tydligen kunde man få det i 18 års ålder också. Störst risk för att få schlatter är egentligen vid 10-15 år, men att jag får det nu är ju i alla fall tecken på att jag fortfarande växer.
 
Schlatter är alltså en sjukdom som kommer främst i samband med träning samtidigt som man växer.
 
Jag har under 10-15 års perioden haft besvär med schlatter, så det är inget nytt. Men fortfarande lika besvärligt och störande. Kände på passet i Onsdags att det stramade till lite då och då i knät, tänkte att det var ovana eftersom jag valt att vila Måndag, Tisdag p.g.a känningar i halsen och skolarbete. Efter passet tänkte jag inget mer på det.
Sen när jag körde lätt distans + styrka på Fredagen så kände jag åter igen av samma känning strax under knäskålen. Förstod då att det förmodligen var schlatter jag hade fått.
Kom hem lite senare och pappa föreslog att jag skulle sätta på mig knäskyddet som jag hade för att avlasta knät lite, så jag gjorde det och sedan kändes det bra när jag gick.
 
Lördag FM, kl 11.00 gick starten för IWR, Icebug Winter Run. Jag hade självklart på mig knäskyddet och uppvärmningen kändes som vanligt, så jag slapp ställa in det loppet. Loppet gick väldigt bra och jag kommer skriva ett separat inlägg om IWR när lite bilder kommit ut på hemsidan.
 
Läs mer om schlatter här
 
Mitt knäskydd som avlastar mitt knä ger ifrån sig rätt grovt märke och dessutom spänner jag åt det såpass hårt så när jag har på det för länge känns det som blodcirkulationen inte riktigt går runt, så jag får typ kramper i benet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0