Bra distanspass igår!

Den 25 Oktober 2013
 
Fick ett riktigt bra och kontrollerat distanspass igår när jag körde med Kils OK. Planen var att köra lugnt tempo i början och sedan göra bra fartökning ca 3km för att sedan gå ner i tempo igen. Vi öppnade på ca 4:45 och traskade på i behagligt tempo och jag tyckte det passade perfekt med mitt tänkta pass, dock blev planen lite saboterad när en gick upp och drog efter 1.5km och började göra en tempoökning redan där. När vi kom ner till 4km så snittade vi 4:30 totalt men var nere på 4:20 på den kilometern. Tja, som vanligt så hakade jag bara på och fortsatte springa, rätt så typiskt mig att anpassa mig så enkelt. Ingen egen vilja här inte ;)
 
När vi närmade oss 7km hade jag bestämt mig för att göra tempoökning till 10km, runt 9.9km passerade vi ett övergångsställe och efter det passade jag på att göra tempoökningen. Stack ifrån och försökte successivt öka tempo tills det kändes högt och kontrollerat. Benen kändes riktigt fräscha och egentligen var min tanke att jag skulle ligga på 3:45-3:50 men benen flöt på så jäkla bra så jag anpassade hastigheten efter hur pigga benen var.
 
3.1km efter tempoökningen saktade jag ner och hade snittat 3:35 på dessa dryga 3km, riktigt skönt att jag klarade av det utan att behöva trycka på ordentligt, jag tog ut löpsteget maximalt och bara malde på. Extra skönt att jag klarade av det så bra eftersom jag haft lite problem med ben/vader efter halvmaran jag sprang, men igår flöt allting på riktigt bra och även idag, känns riktigt bra och jag hoppas även att detta håller i sig veckan ut eftersom på Söndag är det dags för Terräng-SM.
 
 (angående första raden så krånglar alltid min GPS de första meterna så jag klickar alltid nytt varv)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0