Kraftprovet

Kraftprovet i trollhättan var en succé för min del!
 
Kom dit lite trött efter bilfärden, gick och anmälde mig, benen var väl helt okej.
Mötte Fredrik Eriksson vid anmälan, vi bytte om och begav oss till starten.
 
Redan vid uppvärmningen kändes benen lite sega, jag förstod att det kunde bero på att jag inte kört ett enda intervall pass denna veckan, utan bara matat på med distans, 10km tre dagar i rad.
Trodde torsdags vilan på GP skulle fungera som bra återhämtning.
Återhämtar mig tydligen inte lika bra nu längre.
 
Från tidigare år så har jag och Johan Sandström haft en liten intern tävling, han hade slagit mig 4 år i rad, men idag var det min tur att få vinna, äntligen! :)
 
Startskottet gick, fanns inget annat att tänka på än att gå in i min lilla bubbla och bara fokusera på löpningen och benen.
Låg bredvid Johan vid första uppförsbacken som kom efter ca 700-800m. Vid sista knixen upp för backen gick jag om honom.
Valde för första gången att ta det lugnt i starten, tidigare år har jag gått ut för hårt och det har straffat sig varje år, förutom just idag.
Kände att jag hade massor med krafter som jag hållt igen när vi passerade 4km.
Gjorde en liten ökning precis innan vätskekontrollen vid 4,5km, nu återstod en lång backe ner mot bron.
Höll bra tempo ner, precis efter 6km skylten gjorde jag ytterliggare en ökning, när vi kom in på terrängen och en kuperad bit.
Gick om 3 personer vid stigarna och låg lite ensam.
 
 
Vid 10km skylten hade jag fått syn på en klunga på ca 6 personer ungefär 100 meter framför mig, bestämde mig för att göra ytterliggare en tempoväxling för att plocka in på dom.
 
Vid 11km skylten var jag ikapp eftersläntarna i gruppen, gick om två på spurten men lyckades inte slå resten.
 
Trots den lugna början så fick jag ett nytt rekord på den banan från 46:43 (59e plats) till 44:22 (38e plats) och dessutom den yngste deltagaren på topp 50.
 
Jag: 44:22, 38:e plats
Fredrik: 45:34, 46:e plats
Johan: 45:43, 49:e plats
Totalt: 1133 deltagare.
 
På denna banan lönar det sig alltså att ta det lugnt i början.
Är i varje fall, jätte nöjd!
 
Resultat
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0