Intervall-sammanfattning

Måndag den 15 April, Intervaller 7x750m
 

Samma intervaller som nedanstående, dock orkade jag inte lika många repetitioner då jag hade sega ben efter helgen. Jag låg på samma fart som förra gången också, så jag är riktigt nöjd ändå.
Innan sista intervallen tog jag dock ett varv runt tjärnet (aktiv vila)
 
Tider: mellan 2.18 - 2.21
 
Uppvärmning: 4km
Intervaller: 5.25km
Nedjogg: 1km
 
Totalt: 11km
 

Torsdag den 11 April, Intervaller 10x750m
 
750m Intervaller runt Rudtjärnet, 10 repetitioner, 1 minuts vila, med Andrés rygg att gå på.
Började kännas tungt efter 4:e intervallen, men jag körde bara på. Orkar jag inte så orkar jag inte helt enkelt.
Det var dock blåsigt denna dagen, så vinden ställde till det på en långsida där det kunde blåsa på ordentligt någon enstaka intervall.
 
Jag har inte fått det trycket i steget som jag vill ha, utan tog mig mest fram på mitt långa löpsteg. Tog mig runt alla intervallerna och benen var helt utmattade efteråt.
 
Tider: mellan 2.17 - 2.22
 
Uppvärmning: 2.24km
Intervaller: 7.5km
Nedjogg: 4km
 
Totalt: 13.74km
 

Måndag den 8 April, Intervaller 9x400m
 
Dags att försöka speeda upp mig lite på kortare, dock fortfarande segt i benen efter Startmilen den 6 April.
Har fortfarande ingen bra klocka, så dessa tider blir utan hundradelar.
 
Första intervallen gick på 74s
Andra-nionde intervallen gick på 72s
 
Intervallerna utfördes på inlinesbanan vid bilbesiktningen, så när jag fick gå om i kurvorna blev det lite längre, så tiderna stämmer inte helt 100% för 400m, men saknar fortfarande det där trycket jag vill ha i steget.
Mer träning och hoppas att toppformen kommer tillbaka.
 
Uppvärmning: 11km
Intervaller: 3.6km
Nedjogg: 0.4km
 
Totalt: 15km
 

 
Onsdag den 3 April, intervaller 200m-100m-60m
 
Idag testade jag få upp tempot lite,
4x200m, tid: 30-31s
4x100m, tid: 13-14s
2x60m,   tid: 8.0-8.5s
 
Uppvärmning: 3km
Intervaller: 1.32km
Nedjogg: 0.4km
 
Totalt: 4.72km
 

 
Tisdag den 2 April, Intervaller 8x1000m
 
Idag var det intervaller med långdistans-gänget i IF Göta.
Jag har tyvärr ingen bra klocka att spara tiderna med, blir att införskaffa en sådan.
 
 
8x1000m, 45 sekunders vila.
Sprang med K-M och Henrik.
Första intervallen låg vi på 44-varv (44 sekunder/200m)
Andra intervallen gick vi ned mot 43-varv
resterande intervaller pendlade det mellan 42-44-varv.
 
Alla intervaller var inom 3.36-3.40, helt okej med tanke på att totalt blir det 8km som man springer intervaller.
Jag fick ligga med och kämpa så gott det gick, benen svarade verkligen inte som jag ville, har tyvärr inget tryck i steget ännu.
 
Första ordentliga intervallpasset på 2.5 vecka, men ändå kunde jag inte få ut riktigt så mycket som jag ville.
 
Uppvärmning: 2km
Intervaller: 8km
Nedjogg: 2km
 
Totalt: 12km
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0