Julafton och långpass!

Idag steg jag upp klockan 07.00 för att sedan ge mig ut och springa, blev ett långpass eftersom jag missade långpasset i söndags pga att jag var privat chaufför till min syster. Slängde i mig en liten smörgås precis innan jag stack ut.
 
Det var underbart väder när jag gick ut i morse, runt 07:30. Benen kändes bra också så det flöt på lite för fort i början, men jag bestämde mig för att sänka farten ytterligare för att orkar hela distansen, gick ut i ca 4:30 fart, men ville ligga runt 4:50 till en början. Det var väldigt svårt att sänka farten när jag väl hade kommit in i min fart, men jag lyckades sänka mig till 4:35 fart, så jag låg och höll den farten nästan hela vägen till min vändpunkt vid 14km (Älvenäs).
Jag sprang samma runda som jag och Fredrik hade sprungit för någon vecka sedan, en väldigt fin runda med samma början som när jag kör trossnäs runt, dock så var det väldigt kallt ute idag, det blåste mycket och snön snärtade till mot mina förfrusna kinder.... jag hatar vintern.... menmen, man ska väl inte klaga, kul att vi har snö nu i juletiderna.
 
Var ute i drygt 2h och fick ihop 27km. För att klara det hala underlaget sprang jag i mina Icebug joggingskor som verkligen är sjukt sköna att springa med nu i vintertider. Jag var hemma strax före 10.00, då jag sedan gick in i duschen och sedan åt frukost.
 
Efter frukost gick vi och var sociala med 5-åriga Theo som var på besök, blev ytterligare en sorts träning, eftersom jag kopplade in mitt Kinect. Kinect är en spelkonsol till xbox där man använder sin kropp för att spela.
Vi spelade i ca 1h, och tillslut var jag så trött att jag inte orkade mer. Hade gärna velat vila, men lite får man väl offra sig på julafton.
 
Efter att tryckt i mig rejält med julmat för att få tillbaka krafterna efter långpasset så var det dags för julklappsutdelning. Blev fin stämning med julgranen och jag&syster som spelade på synthen.
Efteråt gick jag upp och gosade med katten, men tydligen tog tröttheten över, så jag somnade rätt snabbt i sängen.
Nu är jag dock uppe igen och kollar på Sunes Jul med familjen! Sjukt bra julkalender!
 
GOD JUL ÖNSKAR ANTON!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0