Kameratips?

Morsning korsning kära läsare!
 
Jag har kommit in på tankarna att införskaffa en kamera som jag kan ta med mig på långpass, tävlingar, träningsläger och använda lite i allmänt syfte, men mestadels på långpassen när man tar en tur till Grusgropen eller något ställe i en avlägsen skog eller liknande.
 
Söker efter en lätt och stöttålig kamera, helst en digital kompaktkamera, då jag inte behöver så avancerad teknik.
 
Har fått några tips på jogg.se, "Tips på kamera?" och det lutar mest mot Lumixen, har hört att den ska vara väldigt bra.
 
Tänkte om någon med mer kunskap hade något att tillägga eller rekommendera? Hör av dig här eller via chatten på Facebook (behöver inte vara rädd, jag är gryyymt social, always!)

Tack på förhand
/Den otroligt sociala och glada superduper Anton!
 

Panasonic Lumix DMC-FT4   
Panasonic Lumix DMC-FT4 

Canon PowerShot D20                         
Canon PowerShot D20
 


Kodak EasyShare Mini M200 Red

.
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0