Sightseeing i Edsvalla

Idag körde jag en liten sightseeing i min kära håla, Edsvalla.
Blev en liten nostalgisk tripp, eller ja, kanske lite för nära inpå för att kalla det nostalgi, vet inte hur långt nostalgins tidsspann sträcker sig, men i alla fall... en sån känsla fick jag.
Sprang på några vägar och ställen jag inte varit på, på ett par år. Får många bilder i huvudet när man var yngre och var där med kompisar som man inte typ inte träffar längre.
Att man ska växa upp, gå i lågstadiet, leka med kompisar, spela spel, cykla runt i Edsvalla, hänga vid ÖB, vara stolt över att man är uppe efter 12, ja.. alla dessa sakerna man fick göra när man var ung.
 
På mitt 11.5km pass idag fick jag stöta på alla dessa sakerna.
 
1. Ensta, Edsvallas egna terrängspår där man satte foten
många gånger i början av min löpkarriär, inte besökt stället
på länge då spåret sägs vara dåligt skick.
 
2. Edsvallaskolan, Om inte det är en nostalgisk tripp så vet jag
inte vad som är det... där har man ju minnen som man verkligen aldrig
kommer att glömma. Sjukt tragiskt att den stängt ner nu.
 
3. Edsvallen, ja... finns mycket att säga här..
Fotbollen, Skoltiden, Friidrotten, Skidorna, Volleyboll, Innebandy, Ishockey,
Skridskor, Majbrasa och även Golf!
En massa minnen och roliga tider, blir nog att besöka Majbrasan där i år om jag inte
är iväg på orienteringstävling som vanligt.
 
4. Sist men inte minst.. Parkvägen!
Nästan varje dag gick jag hem till en kompis och fick alltid
gena över en tomt för att ta mig dit.
Nu för tiden träffar jag honom aldrig längre, men vi har börjat prata
via Xboxet nu senaste veckan.
 
Those were the days
 

Nåja, slut på nostalgin och dags att återvända till verkligheten.
Imorgon är det nyårsafton, vilket betyder Sydvästracet i Grums! Jag har nämligen en vinst att försvara främst från Fredrik Nordström skulle jag tro, men man vet ju aldrig vilka som dyker upp!
 
Sydvästracet är 8,2km långt och man springer på gatorna i Grums med hjälp av sitt minne eller en karta.
Jag tror jag kan vägen, men tar en karta för säkerhets skull. Så nu ska jag ladda ordentligt för att få behålla min sydväst ett år till!
 
Artikel i NWT förra året
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0