Vem är Anton Nilsson?

Välkommen alla läsare!
Här kommer en detaljerad fakta text om mig.
 
Mitt namn är Anton Nilsson, jag är född år 1994 i Vietnam men uppväxt i Sverige.
Jag blev adopterad till Sverige när jag bara var någon vecka gammal. Jag var bosatt i Thailand i två år (mellan 2-4 år gammal) men annars har jag bott i Sverige hela livet. Jag bor i Edsvalla och studerade på Älvkullegymnasiet i Karlstad. Jag läste Natur med inriktning Matte/Fysik. Numera är jag inne på sabbatsår med fokus på träning och med lite jobb hemma hos pappa som är ortopedingenjör. 
 
Jag är långdistansare och springer helst 10km till halvmaraton, kortare sträckor blir det om jag vill ha snabbhet och längre sträckor blir det om jag vill ha hårdhet. För tillfället tävlar jag för IF Göta, men jag har varit/är medlem i Kils OK (2007-nu). Löpmässigt har jag varit medlem i Kils OK, men orienteringsmässigt är jag medlem i Kils OK.
Satsar dock allt på löpningen nu, så jag ställer nästan endast upp på orienteringstävlingar om det är lagtävlingar eller om det är brist på löptävlingar. Jag har även varit medlem i Kils AIK Friidrott (2004-2007)
 
Jag har tidigare hållit på med många sporter som fotboll, innebandy, simning, skidor och tydligen gymnastik, men det var friidrotten jag fastnade för, så när fotbollen och friidrottens träningstider krockade, var det ett lätt val.
Jag har verkligen inte kroppsbyggnaden för att vara varken innebandyspelare eller fotbollsspelare, tur dock att det inte var så intensiva närkamper när man var yngre, det enda jag var bra på, det var att springa hit och dit, stressa dom andra och aldrig bli trött själv.
 
Jag sprang min första halvmara när jag var 14 år gammal, men det var förbjudet här i Sverige, så jag var tvungen att åka utomlands. Ända sen dess har jag hållit på med ett utomlands-halvmaraton varje år, Danmark och Norge är vanligaste ställena. Ett år åkte vi till Holland också.

Är inte redo att gå upp till maraton än, och vill inte heller göra det än, skaderisken är för stor och jag har många år på mig.
 
Kort Fakta:
 
Fullständigt namn: Anton Duc Manh Nilsson
Född: 6 Maj 1994
Bor: Edsvalla
Familj: Mamma Lena, Pappa Peter och Storasyster Linn
Längd: 166cm
Vikt: Pendlar mellan 47-50kg
Nuvarande klubb: IF göta
Tidigare klubbar: Kils OK & Kils AIK Friidrott
Bästa egenskap: Nästan alltid glad och positiv, väldigt optimistisk
Yrke: Sabbatsår, jobb hos pappa
Favoritdistans: Mellan 10km och Halvmaraton (21,1km)
Intressen: Löpning, lyssna på musik, vara översocial, spela piano och gitarr och överförtjust i djur.
E-mail: [email protected]
Telefonnummer: 073-5071430
Instagram: Antondnilsson
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0