25-manna

Har lite att skriva ikapp nu, har inte haft någon ork i att uppdatera, vet faktiskt inte varför, har väl fått skrivkramp från skolan :)
 
25-manna var den 6 oktober, det är en Orienteringstävling där 25 personer springer en kavle (stafett)
Jag fick springa sista sträckan på denna kavle, den var inte gafflad, dvs den var rak, som betyder att alla som springer den banan har exakt samma kontroller, så man kan hänga rygg.
 
När jag växlade ut så hade jag ingen bra rygg att gå på, vi låg inte med i toppen där de bättre löparna finns.
Så jag fick klara mig på egen hand.
 
Gjorde några klumpiga misstag, när jag skulle vika av från en väg, vek jag av ca 5 meter för tidigt och hamnade på fel höjd. Tappade nog 3-4minuter där.
 
Sen flöt det på bra, tills en riktig bomm kom, förvirrade bort mig i det typ enda grönområde som fanns på kartan.
Och missade rejält med tid.
 
När jag hittat kontrollen sprang jag på lite och spikade de flesta, efter varvning plockade jag de återstående kontrollerna rätt snabbt och fick även passa på att ta ett gyttjebad, då jag ramlade platt på magen i en lerpöl.
 
Försökte även att spurta upp oss en placering, men han andra märkte mig och ökade takten han också.
Fick en väldigt bra spurttid dock, men det hjälper ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0