Sammanfattning - Träningsläger, Teneriffa 2013

13 slitsamma dagar är nu över.
 

Jag har under dessa 13 träningsdagar:
sprungit 255,74km
ätit 50 kiwis, 20 clementiner, 5 bananer och en massa mat
gått uppför Teide (3.718m), vi gick 1300m uppåt, då vi startade på 2400m.
tagit 1005 bilder


Det har varit två riktigt härliga träningsveckor med sol och mängdträning. Benen har svarat väldigt bra ändå tycker jag. Ska dock som sagt försöka återgå till 15km/dag som jag brukar ha, så jag inte överanstränger benen.
Vi har haft strålande väder och någon enstaka dag har det varit mulet. Men då har vi åkt upp till bergen och där har solen lyst på oss. Vi har kört många tuffa och lugna pass, vi har haft stor variation på träningen.
Vattengympa - Intervaller - Strandlöpning - Backlöpning - Höghöjdsträning - Gång - Långpass - Styrka.
 
Strandlöpningen på morgonen och på eftermiddagen var helt underbara. Springa barfota på stranden och sedan svalka fötterna när vågorna kommer upp på stranden. Friidrottsarenan var också helt underbar. Det fanns konstgräs runt friidrottsbanorna och utsikten från arenan var helt sjuk. Speciellt om man jämför med tingvalla.
Kommer sakna arenan sjukt mycket och våxnäshallen är ju inte mycket till paradis.
Har levt drömmen i 14 dagar, bara springa, äta, chilla och sova.
Ja, med tanke på antalet kiwis jag åt, C-vitaminbrist har jag då inte!
 
Back to reality... gå upp klockan 06:00 för morgonpass, skola, EM-pass, hem, plugg.
Skolan kan ju slänga sig i väggen, haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0