Träningsläger, Teneriffa Dag 10

Idag gjorde vi lite ändringar i våra vanor, det började inte med morgonpass utan dagen började med frukost.
Detta berodde på att senast vi skulle köra vattengympa så var inte poolen öppen, så vi väntade till 09:30 innan morgonpasset drog igång.
 
Vår vattengympa består av:
(2 minuter/övning)
Löpning - Högervarv
Löpning - Vänstervarv
Krålspark - Mage
Krålspark - Rygg
Cykla
 
Dessa övningar kör vi i 2min-intervaller i 60minuter. Så man belastar benen, men ändå inte, eftersom det är i vatten.
Det är ett riktigt skönt alternativpass, synd att det bara finns en vattengrav på tingvalla, haha.

EM-passet var distans på 15km, men mina ben var riktigt sega under hela passet. Vi startade på ca 4:50 fart, sedan sista kilometerna blev det strax under 4 min/km. Utsikten vid strandpromenaden var grym, det var molnigt men man såg solens strålar genom molntäcket. Älskar det!
Efter detta träningsläger kommer jag definitivt återgå till mina 15km/dag, men det har varit riktigt positivt att se att jag orkat med all träning hittills. 3 träningsdagar återstår och imorgon väntar långpass, bara att bita ihop och ge järnet! Köra lugnare får jag göra när träningslägret är över.
 
 
-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0