Träningsläger, Teneriffa Dag 12 & 13

Dag 12
 
Vi körde distansträning denna dagen, plus lite styrka på EM-passet, men största vikten låg på mängdträning.
Blev en tur ner till stranden och springa några vändor där, sedan tillbaka upp till lekparken för att köra styrka (friidrottsarenan var stängd på söndagar)
 
Dag 13
 
Morgonjoggen blev en kortare distans på 8.5km för att ladda upp inför EM-passet som skulle vara kvalitetspass, dvs intervaller. Jag bestämde mig för att köra 70x20x20st. Vilket betyder att man springer i 70s och vilar i 20s, och så kör man det i 20 repetitioner. Man får upp pulsen sjukt snabbt, sedan hinner man knappt hämta andan på de 20s-vila innan man ska dra iväg igen. Riktigt ansträngande intervaller och jag körde på så gott jag kunde med de tunga benen jag hade. Riktigt nöjd att jag tog mig igenom det passet. 
 
Sen på eftermiddagen tryckte jag i mig sjuuukt mycket mat. Sista middagen innan hemfärd.
 
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0