Träningsläger, Teneriffa Dag 3

På dag 3 bjöds det på lugna pass och ordentligt med god mat.
Morgonpasset blev det lätt distans på 10km för att få ur gårdagens långpass. Det blev en liten runda ner mot strandpromenaden och sedan vände vi inåt mot staden efter 5km passagen. Hemåt gick rundan dock på 2km, så när vi var vid hotellet hade vi endast sprungit 7km, så vi fick hitta en till liten slinga. Vi passerade en skylt där det stod att det var 24 grader, grymt varmt för att vara 08:00 på morgonen och solen knappt gått upp.
När vi kom tillbaka till hotellet så var det frukostdags, frukosten är i stort sätt likadan varje dag. Stekt ägg, kokt ägg, bacon, bakade bönor, äggröra och liknande. Rätt typiskt engelsk frukost. Dessa finns varje dag, sen är det några saker som skiljer sig lite.
 
Efter frukost blev det bloggdags, plugg och avkoppling inför EM-passet.
Jag ville ta det lite lugnare och verkligen köra en hel lugn träningsdag, så jag ville inte ha så mycket längre än min normala distansmängd/dag, dvs 15km. Så Anders gick ut och körde en runda ner till stranden innan han kom och hämtade upp mig och Sören som sedan tog vår uppvärmningsrunda runt golfbanan och mot arenan. Jag fick ihop 4,6km då.
Väl på arenan körde vi styrka och dynamisk stretch, sedan blev det lite fotografi.
 
På kvällen efter maten så tog vi en runda ner mot affärerna. Jag gick in på en frisörsalong för att klippa mig, då jag har alldeles för tjockt och långt hår för denna värmen. Dock så trivs jag inte så bra i kort hår, utan gillar lite längre, menmen, det växer väl ut så småningom. Huvudsaken är att jag ska kunna träna utan att svettas ihjäl pga mitt långa, tjocka, svarta hår.
Vi märkte att det verkligen inte fanns brist på klockaffärer, för var man än vände sig så såg man klockor i skyltfönstren i stort sätt.
Men det blev en riktigt trevlig promenad och ett fint sätt att smälta maten.
 
Här kommer lite bilder, som vanligt!
 
 
 
-
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

får vi se ett foto på den nya frisyren.

Svar: uppe nu :)
Anton Nilsson

2013-02-02 @ 16:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0