V.8

Den 18 Februari - 24 Februari 2013
 

Måndag:
FM: Vila
EM: Distans, 11.6km + Snabbhet, spänst, styrka i rampen.

Tisdag:
FM: Vila - Anti feber
EM: Vila

Onsdag:
FM: Vila
EM: Styrka + Snabbhet + Ramp

Torsdag:
FM: Vila
EM: Distans, 6.5km + Styrka

Fredag:
FM: Vila
EM: Distans, 13km

Lördag:
FM: Styrka + Kondition (Hinderbana)

Söndag:
FM: Distans, 11km
EM: Styrka


Totalt: 50.7km
 
Kommentar: Hade en lite sjukperoid där, så kallad "anti feber" då jag har motsatt symptom för feber.
Jag vaknade och kallsvettades, gick ner och tog temperaturen då jag trodde jag hade feber, men jag hade låg puls och låg kroppstemperatur, vilket är tvärtemot feberns symptom.
Dagen därpå hade jag också låg kroppstemperatur och kände mig hängig. Men jag kände mig inte sjuk alls. Men jag valde i alla fall att ta det lite lugnare resten av veckan. Dessutom hade jag slutprov i Fysik B på Onsdagen.
Nu är jag dock tillbaka på banan och ska köra dubbelpass igen.

Kommentarer
Postat av: Lars Lundegård

Dags att dyka upp i hallen igen. Nu har vi rejält tryck på tisdagar och träningsprogrammet är publicerat.

Ja, bra 2012!

Jo, jag tycker det brister i träningsdokumentationen om du inte skriver upp fart på intervallerna.
Det blir lite som att skriva upp att man lyft skivstyång 10ggr, men inte hur många kilo.

Tex så kommer vi köra nästan precis samma intervaller nu fram till tävlingarna, men progressionen ligger i att farten ökas. Utan att skriva upp farten så blir det svårt att ha koll.

Vi ses,
/Lars

Svar: ja, tack för tipsen :)får skriva enskilda inlägg om intervallerna för att få en bättre koll.

hade tänkt dyka upp denna veckan, men jag har åkt på sjukdom just nu. så prio 1 är att bli frisk :)
Anton Nilsson

2013-03-01 @ 08:55:15
Postat av: Lars Lundegård

Krya på dig och ser fram emot att ha med dig (och Andre) på passen. Det inspirerar.

Ang dokumentera tider. Tex så är din sammanfattning över årsbästa mycket bra. Den säger precis det här med progressionen. Skulle själv ta till mig och göra en sådan.
/Lars

2013-03-02 @ 08:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0