Time for a change!

Nej, nu är det dags att kasta runt lite vanor i mitt liv
 
Jag är uppe alltför länge på kvällarna, SKÄRPNING
Jag sover alldeles för lite på vardagar, SKÄRPNING
Jag sover alldeles för länge på helger, SKÄRPNING
Jag har sällan kört förmiddagspass, SKÄRPNING
 
Jag må vara uthållig, snabb, teknisk och spänstig. Men jag vet att jag kan och vill bli ännu bättre.
Jag kör runt 4-8mil/vecka. Det räcker tyvärr inte.... Men som tur är att skolan lättar lite nu vid den nya terminen, jag har gått klart alla matematikkurser så jag har ingen matematik längre, vilket betyder att jag får håltimmar istället. Detta ger mig möjligheter till träning istället, så jag tänker utnyttja den på bästa möjliga sätt.
 
Jag håller på med en förändringsprocess just nu, jag ska försöka ställa om min kropp och lägga mig tidigare och försöka gå upp klockan 6 varje morgon för att hinna med morgonpass innan skolan börjar. Löpningen betyder verkligen mycket för mig, jag skulle inte klara mig utan den och jag får träningsabstinens om jag missar en träning. Detta leder ju till att jag ogillar skolan eftersom den förstör mina träningsplaner.
 
Löpningen är harmoni för mig, gå ut och jogga, kolla på omgivningen och rensa hjärnan på tankar, bara springa, det behöver inte vara snabbt utan det ska vara lugnt och härligt. Då mår jag som bäst.
Nu är jag i den åldern där jag måste börja med dubbelpass för att få den mängdträning jag behöver för framtida mål.
 
Min kropp utsätts för mycket träning och mina återhämtningspass är viktiga. Men eftersom jag inte har några dubbelpass så vill jag hellre köra hög fart på mina distanspass, så jag har fått väldigt få återhämtningspass.
Jag kanske bara kommer köra ca 5-8km på mina morgonpass, men det viktiga är att jag vänjer kroppen med att springa så tidigt. Ska försöka få ihop ca 15km varje dag i alla fall. Måste även hålla mina långpass på så många Söndagar som möjligt.
 
Jag vet verkligen inte hur det kommer bli med maten, jag äter mycket mer än de flesta i min ålder, jag kan äta upp mat som skulle räcka till 3 personer om det är god mat. Men eftersom jag tränar så mycket så förbränner jag det direkt. Jag väger 48-49kg och har gått upp till 50kg, men direkt efter ett löppass så är jag nere på min normala 48kg vikt igen. Något jag får vänja mig vid tyvärr..
 
It's time for a change.

Kommentarer
Postat av: Louise

Du är så duktig Anton, jag beundrar människor som dig, jag beundrar dig! Du är helt otroligt engagerad i det du gör och ger inte upp, det är verkligen guld det! Kämpa på i den mån du kan, orkar och vill, så uppnår man mål med ett leende på läpparna! :D

Svar: Wow, jag kan ju säga att jag fick ett leende på läpparna när jag läste detta!Tack så mycket Louise!
Jag kämpar på så gott det går och hoppas jag får en belöning någon gång i framtiden :)
Anton Nilsson

2013-01-23 @ 21:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0