V.18 - Orientering - Hinder

Den 29 April - 5 Maj 2013
 

Måndag:
FM: Vila
EM: Hindertest x2 + Intervaller, 2x800m + 4x1000m

Tisdag:
FM: Vila
EM: Distans med karta, 8km

Onsdag:
FM: Vila
EM: Orientering

Torsdag:
FM: Vila
EM: Hindertest, 2000m Tingvalla

Fredag:
FM: Vila
EM: Distans, 10km

Lördag:
FM: Vila
EM: Tävling, 10-mila (Långa natten, 17.9km fågelväg)

Söndag:
FM: Tävling, 10-mila (Långa natten, 17.9km fågelväg)

Totalt: 75km
 
Kommentar: Hindertestet gick uruselt, fick aldrig vattengraven att stämma alls, fick faktiskt avbryta för att jag kände smärta i vaderna p.g.a allt hoppande den sista tiden. När jag misslyckades på vattengraven 3e gången så sket jag i det. Hade det varit tävling hade jag självklart genomfört, men valde att avbryta och försöka ladda upp ändå. Nästa vecka blir det inte mycket hinderträning alls, då jag vill ha fräscha ben.
 
Orienteringen gick rätt bra, Kils OK hade satt mig på Långa natten som jag gav mig ut på ungefär vid 3-tiden på natten. Jag fick springa första 5km själv, sen fick jag en fin rygg att gå på som jag hakade på. Sen kom vi in i en fin klunga på ca 10 personer som sprang tillsammans. Efter ca 15km så tappade några och jag kunde lätt följa med de som bröt sig ur klungan. Riktigt kul och pannlampan jag sprang med funkade fint. Så lite bättre precision behöver jag träna innan jag kan plocka bra med platser. Är fortfarande osäker på orienteringen jämfört med konkurrenterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0