Brunskogsloppet

Brunskogsloppet i Edane på lördagen, gick väl sådär.
Ville ha revansch från Torsdagens sega lopp och hoppades på piggare ben.
Men icke sa nicke, kom iväg i kontrollerat tempo, benen hängde inte riktigt med kände jag direkt, men fortsatte mata på.
Kände mer och mer stumhet och mjölksyra i benen på det lätta partiet.
Var rädd att flera skulle springa om mig vilken sekund som helst,
Vid ca 4-5km kom vi in på gräs-parti, det var min räddning.
 
Hade banan fortsatt på asfalt hade jag garanterat blivit omsprungen, men när vi kom in på gräs och terräng, var jag på min bästa mark.
Fortsatte mata på samma tempo som på asfalt, kunde inte öka för benen sa stopp, men mata på länge i samma hastighet kunde jag.
Lyckades hålla avståndet bak till konkurrenterna som jagade, när vi kom ut på asfalt igen vid ungefär 8km, visste jag att det inte var långt kvar och endast en backe jag skulle passera.
 
Tryckte på ordentligt upp för den långa backen för jag visste om att efter back-krönet gick det nedför hela vägen till mål.
Det kvittar hur trött jag är efter krönet, för mitt löpsteg bär mig hela vägen ner till mål i en bra fart.
 
Gick om Jörgen Olofsson i backen och lyckades hålla hela vägen till mål.
Fortfarande besviken över att det inte kändes så bra som jag hoppades i benen.
Trodde det var dagsformen som svek och givetvis, Torsdagens urladdning.
 
Plats 8 på tiden 38.21, så klart godkänt med dom förutsättningarna.
 
Resultat:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0