Träningsläger, Teneriffa Dag 11

"Run when you can, walk when you have to, crawl if you must; just never give up."
–-Dean Karnazes
 
.... långpass idag, trötta ben.... sjukt jobbigt och slitsamt vid varje uppförsbacke, kort som lång.
Som tur var så var jag inte den enda med trötta och sega ben. Sakta men säkert tog vi oss framåt, dock inte alltför sakta, någon måtta får det ju vara.
Dagen började med att vi tog bilen upp till bergen en bit ovanför Vilaflor, på en höjd runt 1600m, alltså lite höghöjdsträning. Därifrån gick vi upp till början av en väg som var vår startpunkt. Vi började traska iväg och känna hur benen mådde, inte särskilt bra för min del, varje löpsteg slet på vaderna som vägde bly.
Vägen hade ett par riktigt tunga stigningar och ett par nedförsbackar. Utsikten var som vanligt helt underbar och löptemperaturen var perfekt. Efter ca 5km så var benen fortfarande riktigt sega, men jag har en jäkla vilja som aldrig vill ge vika. Go hard or go home, det var mina tankar.
 
Jag är här för att träna, då ska jag bannemig träna också. Vila får jag kosta på mig efteråt. Även om benen är trötta, så kommer dessa två veckorna vara guldvärda för min framtid. Vid runt 10km så hade värken i vaderna släppt och både jag och Anders tyckte det kändes väldigt lätt och skönt i vaderna. Sen vände jag vid 13km och när jag kom till samma ställe så visade det sig att det var en seg uppförslutning där vi tyckte det kändes så bra, vilket berodde på att vi sprang ju lätt nedför när det kändes så bra.
Jag mötte upp Sören och vi joggade tillbaka mot bilen tillsammans. Kollade på utsikten, tog lite bilder i farten och letade efter andra vägar till bilen. Fast bortsett från alla uppförslutningar, så började det släppa lite i benen faktiskt. Men kan fortfarande säga att dom var riktigt sega. Passet idag blev 25.4km, helt okej långpass med tanke på alla träningspass vi kört.
 
Jag är inte den personen som ger mig i första hand, vill jag uppnå något, då ska jag kämpa för att uppnå det.
Första träningsveckan fick jag ihop 128km och denna veckan lutar mot ungefär samma.
Alltså 28km längre än vad jag tränar när jag är hemma.
 
Nu återstår alltså bara 2 träningdagar vilket motsvarar 4 träningspass, det är bara att bita ihop, ta vara på de sista dagarna och träna på så gott det går.
.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0