Testlopp 6,9km Kils OK, 10/1-13

Förra Torsdagdagen hade Kils OK testlopp som jag deltog på, har varit sugen på att slå banrekorder som är några år gammalt så denna gången satsade jag hårt från start. Vilket tog ut sin rätt i den tuffa avslutningen av banan.
 
Banan är 6,9km lång och start&mål är på Fryksta Höjden, Höjda, så de första 3km är nedförslöpning och de sista 4km är uppför, så man måste spara sig lite till uppförslöpningen. Ville så gärna försöka slå rekordet eftersom jag vet att formen är bra. Men det var tydligen fel dag att försöka på. Får försöka nästa gång istället och då hoppas jag att det inte är isigt underlag.
 
Jag tog mig runt banan på tiden 24:56. Min snabbaste tid är 24:20 och rekordet på banan är 23:29 och några år gammalt. Jag får helt enkelt vänta på bättre tider.
Hur som helst så är jag nöjd med testloppet, gäller att ha dagsformen på plats också.
 
Alla resultat från 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0