Träningsläger, Teneriffa Dag 1

Ja, tekniskt sätt dag 2..
Vi landade i Tisdags men kom fram sent, så vi körde inget träningspass alls utan satte oss vid restaurangen och tog vad det bjöds på, i detta fallet mackor..
 
 
Vårt boende är riktigt fint och gott om utrymme. Omgivningen är väl lite sådär, med gaphalsar från England. Maten är det absolut inget fel på, jag äter nästintill allting ändå, så att så länge det finns något ätbart, så äter jag det. Anders fick dubbelsängen på nedervåningen och jag och Sören delar övervåningen som har två sängar.
 
Idag, träningsdag 1 alltså, så stack vi ut på ett FM-pass som blev en sightseeing runt i området. Passet blev ca 13km och vi hittade en riktigt fin uppvärmningsrunda för intervallpasset som skulle ske på EM.
Vi besökte även friidrottsarenan, strandpromenaden, bergen och golfbanan.
Vid lunch-tid så besökte vi stranden och kopplade av lite, kollade på fantastiska sandbyggen och njöt av värmen.
Sen på EM-passet blev det som sagt intervaller, då körde jag 1000m, Sören 400m och Anders 1200m.
Riktigt fint pass på arenan, men luften är verkligen varm och man måste vänja sig lite med den.
 
Bilderna här nedan är i stort sätt för hela dagen. Enjoy!
 
-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0