Lag-SM

Den 29 Maj 2014
 

Lag-SM kvalet är i Västerås i år och jag kommer återigen springa 3000m hinder, en problematisk sträcka för min del som inte springer så många 3000m lopp under årets gång, för att inte tala om hinderbockarna som är knappa 1m höga som man ska ta sig över.
 
Förra året gjorde jag en helt okej hinder-premiär, jag har skapligt bra hinderteknik som förmodligen kommer från mina häcklopp under tidigare år som friidrottare och tävlande för Kils AIK. (När jag väl började träna med Kils OK klassade jag mig inte direkt som friidrottare längre, utan mer som enbart löpare). Nu till detta årets hinderlopp har jag skaffat mig ett par egna "spikskor-som-banlöpare-bör-ha" och hunnit träna några fina pass med dom. I år möter jag bra motstånd men hoppas kunna prestera hyggligt ändå då jag inte är någon renodlad hinderlöpare. Har kört två hinderpass som känts bra med tekniken, har enbart problem med att bli bekväm med spikskorna och landningarna som börjat belasta vänstra hälsenan och vaden lite. Har endast känningar vid hopp, så distanspassen rullar på fint och hoppas att hälsena, vad och kropp håller imorgon då jag ska avverka 28 hinder och 7 vattengravar.
 
Var på besök hos sponsorn Lugnets Massage och fick knåda ur benen lite inför morgondagen som ser ut att bli lite problematiskt med två aktuella löpare på fyra löpsträckor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0