V.40

Den 30 September - 6 Oktober 2013
 

Måndag:
FM: Distans, 6km
EM: Snabbdistans, 1.9km x3, Totalt: 9.2km

Tisdag:
FM: Distans, 4.5km
EM: Distans, 14.9km obanat och sand

Onsdag:
FM: Distans, 7km
EM: Intervaller, 780m x5 + Backintervaller, 110m x4, Totalt: 9.1km

Torsdag:
FM: Vila, (lugnt hopprep, 10min)
EM: Distans, 15.8km

Fredag:
FM: Distans, 6km
EM: Vila

Lördag:
FM: Tävling, Tjurruset (Stockholm), 10.4km
EM: Tävling, Tjurruset (Stockholm), 10.4km

Söndag:
FM: Distans, 20.2km

Totalt: 110km
 
Kommentar: Återigen uppe på bra mängd och hyfsat med dubbelpassen igen, formen känns god och Tjurruset i Stockholm gick galant. Nöjd med mina framgångar och blickar framåt mot nästa helg som är Å-stadsloppet i Örebro, 21.1km, alltså halvmaraton. Förra året slog jag pers där med 4 minuter och fick tiden 1:16:40, men i år har jag ju även förbättrat mig på 10km med drygt 40 sekunder, så jag hoppas på en riktigt bra tid på halvmaran eftersom jag springer bättre ju längre det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0