Wi-tvi.....

Har riktigt värdelöst wi-fi här på hotellet, kommer inte in någonstans utan att det dröjer årtal.... Får tyvärr inte upp min veckosummering så om det går att skriva ett nytt inlägg här så kommer gårdagens träning här också.
 
FM: Distans, 8km.
Vaknade 7:59:30, alltså 30 sekunder innan larmet gick, coolt hur hjärnan fungerar ibland. Tänkte reka lite inför Andrés ankomst så jag försökte hitta en passage över europavägen och motorvägen, sprang bort mot San agustin och hittade en bro över europavägen, möttes direkt av en kraftig uppförsbacke vilket jag gav upp hoppet om efter en stunds löpning. Joggade neråt mot staden igen och sprang in på ett informationscentrum, briljerade lite med mina nybörjaraktiga fraser "Buenas dias, no hablo espanol muy bien, pero voy a correr en las montanas, hay una mapa?" Efter den öppningsfrasen pratade hon sakta och tydligt så jag förstod, blev även en blandning av spanska och engelska för att förklara bättre. 
Körde strandpromenaden hemåt, temperaturen låg på 17 (vid start) till 20 (vid slut) grader, riktigt skönt.
 
EM: Intervaller, 6x1000m, vila 600m jogg.
(3:17, 3:17, 3:17, 3:11, 3:10 & 3:02)
 
Totalt: 15.2km
 
På eftermiddagen sprang jag till friidrottsarenan för att checka läget. Hon som satt vid arenan kunde inte engelska så det blev hel fokus på spanska nu. "Hola, voy a correr, cuanto cuesta una tarjeta para hoy?" Seeeen kom en massa saker som jag inte hade den blekaste vad hon sa, seriöst, fick säga "Que" eller "Pérdon" typ 5 gånger, haha. 
Jag skulle i alla fall skriva mitt namn, födelsedatum och så tog hon kort på mig med en webbkamera, snacka om seriös entré. Till slut fick jag ett armband med ett chip så jag kunde komma förbi kontrollen till arenan. Kostade 3€ vilket är relativt dyrt för ett träningspass om jag säger så, men nu fick jag i alla fall testa arenan..... som inte hade gummibana utan stenaktigt underlag som folk kört med spikar på, vilket resulterar i att stenen rispas upp och det bildas lite rullgrus på flertal ställen, men det fanns fina stråk ändå.
Det var några träningsgrupper där men förutom dom var det relativt lugnt och skönt, bitvis relativt blåsigt men det gick att springa på. Jag är relativt dålig att känna av "rätt" hastighet när det gäller tempo, så jag körde på känsla. Första 3 hamnade på 3:17, sen vet jag ärligt inte vad som hände, det bara flöt på 4e intervallen och jag hamnade på 3:11. Fortsatte samma flyt nästa 3:10 och sista 99% 3:02 (skulle orka med 600m joggvila efteråt) 
 
Riktigt fint pass men tyvärr obalanserat tidsmässigt. Behöver lära mig hur jag klarar mig tempomässigt, blev för stor tidsdifferens. 
 
Blir bildlöst ett tag, dröjer sjukt lång tid att ladda upp bilder :/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0