VM Halvmaraton i Köpenhamn

 
Inlägget den 25 April 2013
 
 
Efter 348 dagars väntan är äntligen 29 Mars här och VM i halvmaraton avgörs i Köpenhamn... men varken jag eller André finns med på startlinjen.
 
 
 
När André fick lämna återbud lite mindre än 2 veckor innan tävlingen så var det lite kaotiskt när jag skulle försöka hitta en ersättare som ville följa med på den långa och krångliga resan till köpenhamn. Började höra av med personer som eventuellt skulle vara sugna på att springa men fick inte med mig någon, vilket jag förstår, en veckas uppladdning inför ett halvmaraton är ju inte tillräckligt, jag har ju liksom haft långtidsplanering inför tävlingen med mycket mängdträning under vintern. Jag hade kunnat åkt ner själv, men en sån resa är inte lika rolig själv och jag skulle gärna vilja komma hem innan Söndag eftermiddag vilket skulle betyda att jag varit tvungen att ta bussen från Göteborg till Mellerud för att sedan ta bilen hem klockan 3 på natten. Jag var verkligen inte sugen på att åka själv hem på natten med tågresan och ett halvmaraton i benen så beslutet blev att stå över.
 
Fler lopp finns ju självklart, men det här är ju ändå VM, lite surt att missa chansen att få slå lite VM löpare från Kina, haha! Får kolla på VM:et på TV:n och istället göra mig redo för den framskjutna tävlingspremiären som förmodligen blir TIF-terrängen i Trollhättan.
 

 
Övrigt:

Ja, så super aktiv har jag ju inte varit här på bloggen senaste två månaderna, anledningen till det är helt enkelt för att jag har varit halvkrasslig och bara tränat på halvfart eller inte tränat alls, motivationen att blogga när man känner att det går dåligt är inte så hög, men nu är jag tillbaka på banan igen hoppas jag! jag får skriva ett hejdundrande inlägg om mina två träningsveckor på Gran Canaria snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0