Volvo Arvika Halvmaraton

Den 1 September 2013
 

Inför loppet:
 

Idag är det dags för Volvo Arvika Halvmaraton som till en början var DM-Status på, vilket var lite roligt eftersom halvmara är en lite annorlunda distans att ha ett DM i, men nyligen togs den bort, men för min del kvittar det. Målet med tävlingen idag är att ta sig runt först och främst, jag har haft problem med att springa på asfalt så de senaste 2 veckorna har jag kört all distans i mjuk terräng/grusväg för att inte belasta benen lika hårt, så jag hoppas och tror ändå att benen kommer hålla, så allvarligt har det inte varit men jag är alltid på den säkra sidan.

 

Uppnår jag första målet att ta mig runt, så hoppas jag ju även att slå min tid förra året som var 1:25:30. Mitt bästa halvmaraton gjorde jag månaden därpå, Å-stadsloppet 1:16:40, så jag har alltså ett pers som är ca 9 minuter snabbare än förra årets tid, detta beror på att Volvo Arvika Halvmaraton är sjukt kuperat, men det passar ju mig.

 

Förra årets race går att läsa om här: Volvo Arvika Halvmaraton 2012

 


 

Efter loppet:

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0