Sammanfattning år 2012!

År 2012 har varit ett kanonår för min del!
 
Haft riktigt bra lopp och riktigt fina resultat, haft en liten skadeperiod men inget värre än att endast behöva lägga raceskorna på hyllan. Som vanligt så har vår och sommar varit en tuff period, under våren får jag allergiska reaktioner på pollen och på sommaren är jag känslig mot värme (vilket kanske låter konstigt, då jag är född i ett varmt land), men jag tror det kan bero på mitt tjocka, svarta hår. Även så sitter det i den mentala biten, då jag aldrig lyckats prestera bra i värme och tycker all energi rinner ur mig, då all fokus går till värmen i håret. Tar jag på mitt hår så bränner det nästan, haha. 
Hösten och vintern är och kommer alltid vara mina favorit årstider om jag utgår från träningsperspektiv. 
 
Det finns som två Anton:
Den ena älskar regn, den andra hatar regn.
Den ena älskar höst, den andra älskar sommar.
Den ena älskar snö, den andra hatar snö.
 
När jag tränar vill jag gärna ha optimala träningsförhållanden. Det ska inte vara för varmt, det får gärna duggregna under sommaren när solen ligger på. Det ska vara bra underlag och man ska kunna springa i terrängen.
Man ska kunna bada efter träningspass och springa i kortbyxor och kortärmat.
Men självklart, man kan inte alltid få som man vill, men ingen kan hindra mig från att drömma lite.
 
Jag har utvecklats enormt under slutet av 2012 i alla fall. Jag har presterat riktigt bra på halvmaraton och 3000m i år. Dessvärre har jag inte lyckats uppnå mitt mål att gå under 35 minuter på milen. Men jag vet att jag har kapacitet att göra det nu, gäller bara att få rätt dag. (Se års-utveckling)
 
Mina bästa resultat för året skulle jag nog säga.
 
1. Tjurruset                                  Plats 5            LÄNK
2. Å-stadsloppet, 21.1km              Tid: 1:16.40     LÄNK
3. Sydväst-racet, 8.2km                Plats 1           LÄNK
4. Långa Terräng-DM, 12km         Plats 3           LÄNK
5. Kraftprovet, 11.6km                  Plats 38         LÄNK

Totalt:
22 Tävlingar
2353,65km (45.2km/vecka)
 
TEST: Plankan, 6:34 min
TEST: Triceps dips, 59st
 
Måste även tillägga att jag och träningskamraten, André Rangelind,  har fått en riktigt bra och härlig sponsor, nämligen Lugnets Massage. Lotti är verkligen jätteduktig och kunnig på det hon gör, är glad över att hon gick med på att sponsra oss.
Måste säga att de heta stenarna som hon lägger på kroppen ger en sjukt avslappnande känsla.
 
Rekommenderar ett besök dit om ni vill ta er tid och koppla av i all stress i vardagen.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0